Monday, July 6, 2015

Memang susah kan bila harga barang semua dah naik


Aku rasa kat sekeliling aku ni semua benda dah jadi makin mahal. Aku pun tak pasti apa benda yang masih murah dan dalam linkungan kemampuan aku untuk dibeli. Bengang je. 


Ko cuba bayangkan, semalam keluar duit RM100, lepas tu beli barang keperluan, alih-alih hari ni tinggal RM20 je. Cam bangsat kan. Lagi-lagi bila minyak dah makin mahal. 


Rasa macam bodo jugak la kalau time macam ni, masih lagi bernafsu nak shopping kat pasaraya besaq. 


So mungkin time-time macam sekarang ni, orang yg bukak kedai runcit akan lebih untung kot... 


Aku sendiri pun dah lama tak beli barang kat kedai runcit je. Entah berapa banyak entah perubahan sekarang ni. 

So nampaknya kali ni boleh lah tolong bisnes kedai runcit daripada sapot pasaraya besa..


 
 


Dalam keadaan sekarang ni semua orang terjejas. Kalau apa yang aku perasan tu betul, org yg bukak kedai runcit pun terjejas teruk jugak. Mebi diorang ni tak ada cash reserves kot untuk hadapi saat-saat susah macam skrg ni. 

  
Aku rasa ni la masanya nak tolong bisnes orang kita. 


Orang kita ni kan bisnesnya banyak yang kecik-kecik semata. Jadi baik kita tolong bisnes orang kita daripada kita sibuk nak pi tang lain dulu. 

 


Apa ingat orang kita tak ada tanggungan nak kena bayar ke? 






Ps: Gambar tak ada kaitan dengan cerita. Sape nak bukak kedai boleh cek supplier kat sini.  

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...