Sunday, July 5, 2015

Bila ada Awek Melayu Cun kerja satu ofis, automatik Monday Blues pun hilang


Hari ni isnin... Peh untuk setengah orang memang akan rasa berat nak datang kerja. Termasuk aku jugak. Lagi-lagi sebelum ni aku dah cuti panjang. 


Dari hari Jumaat, Sabtu dengan Ahad aku cuti. Tiba-tiba bila isnin nak kena masuk kerja balik, memang la rasa malas je... Adeh. 


Tapi tu dulu la... Sekarang dah lain. Sekarang ni aku rasa lagi seronok nak datang kerja bila ada hiburan kat tempat kerja. 


Almaklumlah, masuk-masuk ofis je dah ada awek cun yang sambut siap wish good morning hihi


Aku rasalah kan, tahun ni adalah tahun paling best kerja kat opis ni. Mungkin sebab boss aku hari tu ubah polisi, untuk ambik lebih banyak pekerja perempuan daripada pekerja-pekerja laki. Pastu nak ambik yang cun-cun je pulak tu. 


Ni jiran aku. Dia duk kat bilik betul-betul depan aku. 


 


Setiap pagi memang akan lalu depan bilik dia dulu. So setiap pagi jugak la aku akan sembang-sembang dengan awek ni dulu sebelum pegi kat meja aku.




Awek ni staf baru masuk. Kebetulan sebelah aku duduk memang kosong. Dah dua bulan kosong. Staf yang duk sini dah resign dan dah keje kat tempat lain pun. Sebelum ni akak yang duduk sini memang selalu aku jadikan sumber inspirasi untuk fokus buat kerja haha. Tapi bila dia dah pindah company lain, mati akal jugak aku jadinya... 

 
Ni gambar sebelum dia pindah itu hari. Buat kenang-kenangan katanya. Ye la, lepas ni dah tak boleh tengok dah... Tengok apa tu? Tak taula... mebi dia pun paham kot yang aku pun selalu jugak curi-curi pandang dia.


Sebenarnya kat ofis aku ni pun ada jugak senior staff. Aku pun tak ada la rapat sangat dengan diorang ni. Mungkin sebab perbezaan usia kot, jadi minat kitorang pun lain-lain. 


Kat bawah ni pulak kitorang punya supervisor.

 
Nampak je macam garang, tapi dia ni baik sebenarnya hihi atau mungkin dia ni cuma baik dengan aku sorang je. Dengan orang lain, tak berapa nak baik sangat. 


Apa pun, korang semua ni la sumber inspirasi dan motivasi untuk aku selalu datang kerja. Time tak sihat sangat pun aku sanggup gagahkan diri untuk datang tau. 


Sebab tu aku sayang awek-awek melayu yang kerja satu ofis dengan aku ni. 



Baca: Berani betul nak kawin lagi sorang

  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...